måndag 17 oktober 2011

I morn natt blir det hotell....säng...

Tjoho! I morgon bär det av till Göteborg för två dagars kurs. Jag ska förkovra mig i Tullfrågor. Det ska bli spännande att se hur mycket (typ lite) jag har lärt mig på några månader. Och så ska jag bo på hotell i två nätter. Vilken lyx! En del tycker det är tråkigt att åka och vara borta hemifrån och speciellt ensam. Men inte jag, fniss... Jag älskar att få breda ut mig på hotellrummet och lämna en obäddad säng bakom mig när jag checkar ut. Tänk att få gå ner till frukostbuffén och gotta sig i allt som bjuds. På kvällen strosar jag runt på stan och kollar i alla roliga affärer som inte finns i lilla Karlskoga. Sedan köper jag med mig någon god mat och kurar ihop mig på rummet. Surfar runt bland tv-kanaler som inte jag har hemma och somnar gott i fluffigt hotelltäcke. Carpe diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar