lördag 11 juni 2011

Lördagsfunderingar

Idag blev det sovmorgon. Inget speciellt planerat i helgen. Så skönt! Visst finns det saker att ta tag i. Som till exempel: rensa förrådsväggen från växter så jag kan tvätta fasaden och såsmåningom måla där. Det är något som jag har bestämt att det ska göras i år. Totalt jobb för tre dagar så varför är det så svårt att komma igång? När det är gjort så blir det en enhetlig entre till min tomt. Det andra positiva är att jag inte behöver göra något mer på huset på utsidan på flera år. Så gött!

Jag tror att ens stressiga vardag med alla måsten på jobbet bland annat gör att luften liksom går ur en när man blir ledig och det är svårt att komma igång. I alla fall fungerar jag så. Jag jobbar bäst under tidspress så målat blir det nog såsmåningom också :-).

Igårkväll skulle jag egentligen ha varit någon annanstans men resan blev inställt. Va besviken jag blev. Surade hela eftermiddagen. Inte bara på att resan inte blev av utan en misstanke om att jag kanske hade blivit lurad. Obehaglig tanke men den vill inte riktigt ge sig. Dessutom fick jag meddela att jag inte kunde komma utan att uppge någon orsak. Pinsamt! Tycker inte om när jag måste lita på någon annan som dessutom sviker. Är det så konstigt att jag sällan släpper kontrollen till någon annan när de som står en närmast inte är pålitliga???

Nu är det dock ny dag och jag har bestämt mig för att göra som kungen: jag vänder blad och går vidare. Önskar alla en härlig lördag och en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar