torsdag 16 juni 2011

Ny dag - nya beröm.....

som en gammal go chef sade varje morgon för länge sedan när han kom förbi med sin kaffekopp klockan 7 på morgonen. Det är konstigt hur vissa uttryck blir förknippade med vissa människor. Det liksom stannar kvar inom en och rätt som det är så poppar det upp i huvudet igen. Det här uttrycket är bra att ta fram i både goda och dåliga tider. Det brukar alltid få mig på bättre humör och också ge mig något att sträva emot.

Ja, inte har det väl hunnit bli några beröm på den nya arbetsplatsen än men jag känner mig ändå ganska nöjd med dagens arbete. Det är så annorlunda miljö mot vad jag är van vid och jag känner mig som en ganska liten kugge i hjulet. Det är kanske så när allt känns väldigt nytt och man har mycket att lära. En dag i taget!

Jag har dock upptäckt något nytt att titta på när jag susar fram på vägarna nu: Lastbilarna - vilken speditör är det? Hur ser lastbilen ut? Standardlast eller extra bred och lång? Vilken åkare är det? Vad är det för last? Jag har redan svischat förbi två fordon med "mitt" nya företags maskiner på. Då tittar jag lite extra!
Jag antar att man kan säga att jag redan har blivit miljöskadad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar