måndag 20 juni 2011

20 år tillbaka i tiden på ett nafs...

Plötsligt är stunden bara där! Blicken dras dit, går inte att hejda! Jag trycker på knappen och jag förflyttas, både i tid och rum. Nyfiken ögnar jag snabbt igenom den lilla informationen som finns. Undrande varför det inte finns mer att läsa samtidigt som jag förstår varför. Belåten för att allt inte står i klartext och hinner inte hejda tankarna som kommer. De vänds dock snabbt till missnöje när jag upptäcker att jag hade fel. Jag låter blicken dröja sig kvar och ser bakom det som andra vid en snabb titt inte kan upptäcka. Rastlöst utforskar jag det lilla som finns och klickar vidare till andra sidor. Men kan inte låta bli att gå tillbaka ännu en gång. Missade jag något första gången? Jag sveper över den förbjudna knappen med muspekaren innan jag tvekande återgår till min egen sida. Vissa saker är bäst att låta vara som de är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar