onsdag 30 maj 2012

Energitjuvar nr 2

Idag har jag haft ett möte med en avdelning som jag också har börjat kalla energitjuvar. Jag var totalt tömd på energi när jag kom därifrån. Varför är det så att vissa personer bara ser sig själva som offer och verkar oförmögna att se något positivt i sitt jobb? Det är meningen att mötet ska vara ett ömsesidigt utbyte av information men för det mesta är det väldigt enkelriktat från min sida. Bad om två namn idag som frivilliga att kolla ett dokument och det blev helt tyst. Där sitter 10 personer och ingen säger något! Har funderat mycket under det här året när jag har lärt känna dem ganska bra genom att vi har delat kontorslandskap och fikalista. I början tyckte jag synd om dem som upplevde sig utan stöd av chef, dålig support från speditören och alltid hade så mycket att göra. Låter ju verkligen inte som en rolig arbetsmiljö! Men idag insåg jag att man inte bara kan få och kräva hela tiden. Man måste ge något tillbaka också!

I morgon är det körtorsdag. Jag har tränat på körlåtar och förberett mig mentalt. När jag har gått här i väntans tider svalnar liksom det jag har sett fram emot. Därför känns det spännande att åka iväg i morgon och se om det blir som jag har funderat på. Fortsättning följer...

Java Jive med Manhattan Transfer

1 kommentar:

  1. Hejar på dig! Var den du är o fall inte in i gnällstuket! Visa din kunskap, vilja och förmåga = kompetens! Kramar A

    SvaraRadera