onsdag 13 april 2011

Tandis och oväntade möten!

Ikväll, mitt i pizzaätandet, bröt en arbetskamrat av en tand! Själv satt jag och petade i en Ceasarsallad medans jag avundsjukt drog in pizzans ljuva doft. Plötsligt kände jag mig inte sugen på pizza längre. Tandläkarskräck som hon har såg hon inte fram emot att behöva besöka tandis när vi är tillbaka i Svedala på fredagmorgon. Kunde bara försöka stötta och försöka övertala henne att allt nog skulle ordna sig till det bästa bara hon gick iväg på fredag... Hoppas hon får sova i natt!

Dagen idag har varit en bra dag. Intensiv, kreativ, och högt i tak när olikheter och viljor ska försöka få konsensus om bästa lösningen. Tre olika länder som möts med olika affärskulturer och arbetssätt. Intressant och spännande att få vara en del av. Trots eller kanske på grund av allt var jag rejält trött vid 7-tiden när arbetsdagen var slut. Det är sånt här jag brinner för.. Att få vara med där det händer och kunna påverka och klura ut best practise. Det skulle jag vilja jobba mer med!

Har knappt hunnit smälta helgens bravader. På söndagmorgon hoppade jag in i en buss i Karlskoga. Fick byta buss i Örebro och vi rullade vidare. Efter ett tag började jag titta mig runt i bussen och fick se två huvuden jag kände igen. Snacka om kul att mina gamla arbetskamrater var på väg på samma kurs som jag! Vilken överraskning!
När vi registrerade oss vid hotellankomsten blev jag plötsligt knackad på axeln: Där stod M, en gammal klasskamrat från gymnasiset. Över 20 år sedan vi sågs "live"! Hon var precis sig lik och tydligen kände hon igen mig också. Det fanns mycket att hinna i kapp med och tiden gick så fort.

Så den här helgen gick lika mycket i vänners tecken om inte mer som att uppdatera sig i fackliga frågor. Det blev en riktigt "Må bra" helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar