lördag 28 mars 2009

Badhus och Tro...

Jag luktar klor. Trots skrubbande med tvål sätter sig doften av badhus i skinnet på något vis. Efter 2,5 h i vattnet ser man ut som och känner sig som en svamp. Tjoandet och stojandet gör en alldeles mör och jag tror även sonen var nöjd med att gå upp till slut. Vi gör alldeles för sällsynta besök i simbassängen trots att vi egentligen gillar det båda två. Jag håller med hjälp av Kråke på att lära S att dela pizzor och göra grodtag. Det var ett ganska roligt sätt att lära sig armtag tyckte jag och härmar efter boken om Kråke. En 5-årig pojke som man får följa på olika äventyr. Allt skrivet på ett pedagogiskt sätt som sonen gillar.

Den här veckan har varit en rätt vissen historia förutom torsdagen. Känner att beslutet jag tog var rätt men vad tomt det blev! Hur lång tid tar det innan vi kan höras av som vänner?

Fåglarna ger en hopp i alla fall - visst? De pickar på min jordnötspåse utanför fönstret och nedanför fågelboet hämtar ekorren mat. Hm ok då, även mössen får sitt men de ska väl också leva. Ni kommer väl ihåg Askungen? Usch, om de ändå bodde någon annanstans och inte i mitt hus eller förråd... Nu när jag har blivit solo skulle en katt sitta fint. Tänk om någon kunde komma förbi och adoptera mig och S!

http://www.youtube.com/watch?v=zQNQHMLJzG4&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar