måndag 30 mars 2009

Tålamod är en dygd

Måndag igen. Usch vad den här helgen gick fort. Ingen sovmorgon och det känns nu. Helgen har gått i rörelsens tecken. Lördan' först fotboll, sedan badhuset. På söndan' innebandy och sedan rodd för mig. Skönt att pressa kroppen lite. Om det ändå syntes på vågen också....

Tålamod tålamod är allt jag får höra... Har upptäckt att jag inte är särskilt bra på tålamod när det gäller mig själv. Med S kan jag ha hur mycket tålamod som helst (om jag inte är trött förståss). Men när det gäller mig själv vill jag att allt ska hända på en gång. Vet inte varför men har oftast ingen uthållighet.. Den här gången har jag dock bestämt mig för att försöka vara mer envis än kroppen.

Mitt nya liv som började v. 9 har bestått i att jag har börjat träna 2 dgr i veckan. En så länge är det rodd som gäller men i morgon ska jag prova ett kombinationspass som kallas Rodd/Core. Vad det innebär får jag berätta mer om senare. Jag har också kört GI kost sedan 5 veckor tillbaka. Det fungerar oväntat bra. Bara proteiner, fett och grönsaker. Från att ha ätit smågodis och ljus choklad flera dagar i veckan är det bara 70% choklad som gäller nu för tiden. Visst har jag gjort ett par avsteg men det har det varit värt. Jag trodde aldrig att jag skulle bli fri från sötbehovet men det gick! Men jag skulle gärna vilja förstå hur min kropp kan låta bli att svara på 2 dgrs träning och inget godis på 5 veckor. Snacka om att jag är frustrerad!!! Ok, jag har gått ner 5 kg men de senaste 3 veckorna har det inte hänt något. Så här dyker min otålighet upp igen!

1 kommentar:

  1. 5 kg, inte illa alls. Tycker du är jätteduktig. Inte lätta det här :-/ Håller med dig..otåligheten är det värsta. Hang in there! kramar

    SvaraRadera