onsdag 9 mars 2011

Lite turbulent just nu...

I morgon väntar ett jobbigt samtal. Vet faktiskt inte vad jag ska säga. Hoppas jag kan vara en medmänniska och förmedla någon slags tröst. Fast hur ger man tröst i den situationen? Just nu känner jag mig maktlös och otillräcklig.

Samtidigt fick jag själv ett samtal jag har väntat på och hoppats på. Glädjen överskuggade resten av dagens strapatser. Mental förberedelse och en önskan att det var dagen D. Drömmar som formas i mitt huvud samtidigt som jag försöker att hålla mig kvar på marken. En sak i taget!

Så ser jag precis ett förhandsklipp på filmen "Hur många lingon finns det i världen?" och bestämmer mig genast för att se den när den får premiär! Jag behöver nog få lite perspektiv på mitt liv och sätta mig själv i någon annans skor ett tag....

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra på ditt jobbiga samtal. Ofta är det inte vad som sägs, utan att man finns där, lyssnar, stöttar och förstår.

    Kram från Maggan

    SvaraRadera