lördag 12 mars 2011

Lugn

Vaknar tidigt och blir lite sur... Det är ju lördag - vill kunna sova längre men har kanske sovit färdigt. Går upp och kokar ägg och rostar en mörk skiva Fazer bröd. Premiär för båda sedan operationen. Lite kaviar på ägget och smör och mjukost på brödet. Nu fattas bara kaffet men det får komma en halvtimme senare. Försöker ta små bitar och tuggar noga och långsamt. Känner av frukosten länge och kaffet fick vänta till en timme senare. I morgon skippar jag nog ägget och tar fil till smörgåsen istället. Känner mig fortfarande mätt, flera timmar senare.

Idag vilar ett lugn inom mig. Samtalet gick bra och efterföljande träffar har bjudit på en del positiva överraskningar. Jag känner mig stolt och glad över en medarbetare och lämnade jobbet med en inre tillfredsställelse och i vetskap om att jag har gjort allt jag har kunnat. Nu är det upp till de högre makterna....

Igår kväll var jag på bio och såg "Kings Speech". Det var en riktigt fin film! Lämnade bion med en "må bra" känsla i kroppen. En känsla av lycka och hopp inom mig!
Det kändes som ett privilegium att få ha ta del av en bit av Englands historia som jag var ovetande om. Även om en del är tillrättalagd för att göra en "story" av det så spelade Colin Firth så fantastiskt bra. Man riktigt såg smärtan i hans ögon. Vilken skådespelare! Han inte bara spelar otroligt bra och kan verkligen leva sig in i sina karaktärer. Bara han öppnar munnen smälter man....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar